Publicaties
Publicaties die zijn uitgebracht door het KiM bevatten een korte introtekst, een samenvatting en het volledige onderzoek in een PDF-bestand. Van alle artikelen en presentaties is waar mogelijk het originele bestand opgenomen, en anders wordt verwezen naar de bron via een link. U mag zonder toestemming citeren uit KiM-publicaties onder vermelding van het KiM als bron.
652 publicaties
- Datum
- Relevantie
-
Paden naar een zelfrijdende toekomst
-
Stedelijke transitie: uitdagingen vanuit mobiliteit
Groeiende grote steden zagen de afgelopen tijd een toename van woon-werkverkeer met de auto van en naar de stad. Binnen die ...
-
Stedelijke bevoorrading
Zonder stedelijke distributie kan een stad niet functioneren. Winkels moeten worden bevoorraad, pakketjes bezorgd en afval ...
-
Stedelijke distributie en gedrag
Zonder stedelijke distributie kan een stad niet functioneren. Winkels moeten worden bevoorraad, pakketjes bezorgd en afval ...
-
Onzekerheidsverkenning ICT: effecten van webwinkelen en plaatsonafhankelijk werken op personenmobiliteit
De relatie tussen ICT en mobiliteit is complex. Specifiek voor webwinkelen geldt dat het effect hiervan op personenmobiliteit ...
-
De deeleconomie en circulaire economie: effecten op het personen- en goederenvervoer
Het KiM heeft op verzoek van de Strategie Unit van het DG Bereikbaarheid een kwalitatieve verkenning uitgevoerd naar mogelijke ...
-
Trendprognose wegverkeer 2017-2022 voor RWS
In milieustudies die Rijkswaterstaat (RWS) uitvoert rond het hoofdwegennet, zijn naast langetermijnverwachtingen van het ...
-
Stabiele beelden verdiept: trends in beleving en beeldvorming van mobiliteit
Sinds 2005 is er weinig veranderd in de beleving van en beeldvorming over de auto, de fiets en het openbaar vervoer. Nederlanders ...
-
Paden naar een zelfrijdende toekomst
Een toekomst waarin zelfrijdende auto’s het verkeersbeeld bepalen: hoe ziet dat eruit en wanneer kunnen we dat verwachten? Deze ...
-
Exploring the impact of household interactions on car use for home-based tours.
While most studies on mode choice behaviour and households are typically based on individual travel behaviour decisions, less is ...